Offline is het nieuwe zwart
Persoonlijk

Offline is het nieuwe zwart

Gisteren merkte ik het pas op. Afgelopen weekend ben ik nauwelijks online geweest. Facebook heb ik hooguit vluchtig bekeken en op Twitter en Instagram heb ik alles “gemist”. Deze momenten heb ik alsmaar vaker. Niet bewust, ik denk er gewoon niet aan. Heerlijk vind ik dat.

 

Ik ben de laatste jaren best veel online. En niet alleen met social media. Ik maakte me er een poosje geleden schuldig aan om online te winkelen. Even snel via een app vanaf de bank (of vanuit bed). De webshop is 24/7 open. Handig? Ja. Leuk? Niet altijd.
Steeds vaker kies ik er weer voor om mijn kleding offline te kopen. Het neuzen in de rekken. En “kijken” met mijn handen. Dit mis ik wel wanneer ik snel vanaf de bank mijn spulletjes in het winkelwagentje stop.

 

Ik wil terug naar die “totaalbeleving”

 

In het plaatselijk centrum is de keuze kledingwinkels schaars. Er is nu welgeteld één adres waar ik redelijk kan slagen. Jaren geleden kocht ik maar al te graag bij mijn favoriete boutique in het dorp. De verkoopster kent mij en mijn zwakke plekken (lees: de plekken waar mijn oog als vanzelf naartoe wordt getrokken om hier vervolgens zéér kritisch naar te kijken). Maar zij moest boksen en vechten tegen de altijd maar open zijnde webshops. Helaas maar waar, ze moest haar deuren sluiten. Vanaf dit moment koos ik er vaker voor het online winkelen. Gemak dient de mens.

 

Offline is het nieuwe zwart
Bij Schuppert in Borculo

 

Tot nu: ik ben er even helemaal klaar mee. Ik wil terug naar die “totaalbeleving”. Het struinen door de rekken, het passen in de hokjes, betalen bij de kassa en heel tevreden de winkel verlaten. Dit heeft voor mij zoveel meer charme. En ik gun het de lokale ondernemers die zo hard werken voor hun bedrijf. Voor mij is offline het nieuwe zwart.

 

Dit blog is onderdeel van #PHOT (photo on tuesday); een initiatief van Karin Ramaker.

5 Reacties

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: