reclame
Sport & ontspanning

Reclame

Dit is mijn deelname aan #WOT; Write on Thursday. Op de site van Martha, ook bekend als DrsPee, verschijnt iedere donderdag haar blog met het themawoord. Deze week is dit:

 

Reclame ~1) Advertentie 2) Aanbevelende aankondiging 3) Aanprijzing van een product 4) Aanbieding 5) Aanprijzing 6) Aanprijzing van een artikel 7) Beklag 8) Bezwaar 9) Bezwaarschrift 10) Een klacht over die promotie (crypt.) 11) Ingezonden mededeling 12) Klacht 13) Middel om kopen te bevorderen 14) Openlijke aanprijzing 15) Publieke aanprijzing 16) Promotie.

 

Reclame, commercials of plaspauzes. Geef het beestje maar een naam. Ik kijk weinig televisie. Dus tussen de programma’s door (of in geval van de commerciële zender, betreft het de onderbreking van het programma) mis ik de reclames sowieso. Maar mocht het voorkomen dat ik toch televisie kijk, dan is de reclame zendtijd voor mij een moment om naar het toilet te gaan of koffie en thee te zetten. Er gaan hier veel reclames langs me heen. Maar reclame beperkt zich allang niet meer tot de televisie (en radio uiteraard).
Ik ben dol op series die ik veelal via Netflix bekijk. Een paar maanden geleden kwam het in het nieuws dat wordt overwogen dat er voor en na de films en series reclames worden getoond. Netflix promoot haar eigen series. Hierboven staat promotie, dus of het nu reclame is, laat ik in het midden.

Maar ook het gebruik van internet geeft veel reclame met zich mee. Waar ik ook kijk, de reclames en advertenties vliegen me om de oren. Ik doe er zelf weinig mee. Het gaat veelal langs me heen. Ik schenk er weinig aandacht aan. Ik vlieg dan ook niet naar de winkel (of webshop) om aankopen te doen.

Bij veel social media kanalen is de reclame ruimschoots aanwezig. Ik vind het wel vervelend dat ik in mijn Twitter timeline gepromote tweets of andere reclame voorbij zie komen. Ik omzeil dit doordat ik op mijn iPhone gebruik maak van Tweetbot. Een betaalde app, maar dan zonder reclame. Dit scrolt en leest toch het prettigst.

Ik denk dat er steeds meer reclame komt en dat marketeers dit veel breder gaan inzetten. Ik zal me dan ook niet gaan verbazen wanneer er straks reclame komt waar dit nu nog niet het geval is. En als ik me eraan ga irriteren? Dan kom ik vast wel een keer een advertentie tegen van een wondermiddel dat mijn irritatie doet verdwijnen.

 

 

 

 

 

 

Foto door: StartupStockPhotos

2 reacties

Geef een reactie